Goran Krmac predstavlja zvočno-raziskovalni projekt Planetarium. Avtorjev navdih izhaja iz njegove fascinacije nad raziskovanjem vesolja, tako astronomskih opazovanj v prejšnjih stoletjih kot fizične prisotnosti človeka v vsemirju v zadnjih nekaj desetletjih.
Glasbeno delo se predstavlja v obliki avtorjevih kompozicij za solo tubo in elektroniko, ki skušajo s spojem nenavadnega solističnega inštrumenta in tehnologije dati glasbi orkestralno izraznost in širok razpon dinamik in zvočnih tekstur. Pri vsaki skladbi lahko prisostvujemo postopku njenega nastajanja, saj je glasba na albumu odigrana v celoti v živo, torej brez predhodno posnetih materialov. Spremna besedila spodbujajo refleksijo na psihološka in sociološka vprašanja, ki jih odpirajo mejni pogoji daleč od vsakdana. Naslovnica albuma je delo iz razstave V iskanju izgubljenega časa uveljavljenega likovnika Milana Eriča, v katerem je Krmac videl simbolizem madežev, ki spominjajo na Rohrschahove packe, kar namiguje na to, da namišljeni pripovedovalec na albumu pluje tako po vesolju kot po lastni zavesti.
Avtor in izvajalec uporablja posebej za ta projekt razvit krmilnik v obliki okrogle preproge s tipali, občutljivimi na dotik. Razvil in sestavil ga je s pomočjo Igorja Vuka, sicer tehničnega direktorja KUD MoTA. V povezavi s programom Ableton Live mu krmilnik omogoča intuitivno manipulacijo zvoka z razporeditvijo teže telesa preko stopal. Tako svojemu nastopu doda tudi vizualno-gibalno dimenzijo.
Kompozicije, besedila in izvedba: Goran Krmac
Bere: Jamie Kind
Posneto v Kulturnem domu Cerknica septembra 2019
Snemalni tehnik: Jure Mihevc
Mastering: Janez Križaj
Naslovnica: Milan Erič (Iskanje izgubljenega časa 2, akril na platnu, 2018)
Album je izšel izključno v digitalni obliki pri založbi Celinka.si. Na voljo je na vseh večjih pretočnih spletnih platformah.
Na voljo je tudi na platformi Bandcamp.
Oglejte si predstavitev albuma v oddaji Prva vrsta na Radiu Prvi.